Βρήκε τη ρίζα των προβλημάτων της η Mercedes


Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, αποκάλυψε πως οι πρώτοι τρεις αγώνες του 2024 αποκάλυψαν αιτίες που μάλλον ευθύνονται για την έλλειψη ρυθμού της W15.

Την ώρα που αμφότεροι οι οδηγοί των Ασημί Βελών έχουν σχολιάσει πως το φετινό μονοθέσιο είναι αρκετά πιο εύκολο και προβλέψιμο στον χειρισμό του, δεν έχει δώσει τα αναμενόμενα επίπεδα ρυθμού και επιδόσεων μέχρι στιγμής.

Κανένα μονοθέσιο της Mercedes δεν έχει τερματίσει μέχρι τώρα πάνω από την 5η θέση, ενώ στην Αυστραλία η ομάδα είχε διπλή εγκατάλειψη, πέφτοντας 29 βαθμούς πίσω από τη McLaren, η οποία δείχνει να πατά καλύτερα στα τρία πρώτα GP.

Πέρα από τις δύο εγκαταλείψεις, η ομάδα του Brackley δεν έχει δείξει σημάδια ιδιαίτερα ανταγωνιστικού ρυθμού, παρά το γεγονός πως Bahrain, Jeddah και Albert Park είναι τρία αρκετά διαφορετικά σιρκουί. Η έλλειψη υψηλού επιπέδου ανταγωνιστικότητας σε τρία εντελώς διαφορετικά είδη πίστας, είναι συνήθως μάρτυρας συνολικής έλλειψης ταχύτητας για ένα μονοθέσιο…

Στη ζέστη της Σαουδικής Αραβίας, έγινε φανερό πως η W15 τα βρίσκει σκούρα σε ταχείες καμπές, κάτι που επιβεβαιώθηκε για τις θερμοκρασίες και στην Αυστραλία, γεγονός που δημιουργεί μια ανησυχητική τάση για την ομάδα.

Ο James Allison, τεχνικός διευθυντής της ομάδας, υπέδειξε τη διαφορά ρυθμού ανάμεσα σε FP3 και κατατακτήριες στο Albert Park, όπου η θερμοκρασία διέφερε αισθητά. Στο πρωινό FP3, με αρκετά πιο δροσερές συνθήκες, οι Hamilton και Russell σχεδόν βρίσκονταν δίπλα στις Red Bull και Ferrari σε ρυθμό.

Αντίθετα, στις κατατακτήριες, ο μεν πρώτος δεν κατάφερε καν να μπει στο Q3, ενώ ο Russell δεν πέτυχε κάτι ψηλότερο από την 7η θέση.

“Έχουμε αρχίσει να βλέπουμε ένα μοτίβο στα περισσότερα GP. Έχουμε μια περίοδο όπου νιώθουμε αισιόδοξοι για το μονοθέσιο, όμως εκεί που μετρά, στις κατατακτήριες και τον αγώνα δηλαδή, χάνουμε τον ρυθμό που είχαμε”, δήλωσε ο Allison.

“Εάν προσπαθούσαμε να συνθέσουμε το συγκεκριμένο μοτίβο, τότε η υψηλότερη συσχέτιση με τη συμπεριφορά αυτή είναι με τις θερμοκρασιακές συνθήκες. Η ανταγωνιστικότητά μας πέφτει όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία της πίστας, άρα αυξάνεται περισσότερο και η θερμοκρασία των ελαστικών”.

“Αυτό μας δίνει κάποια στοιχεία για το τί πρέπει να κάνουμε από εδώ και πέρα ώστε να βελτιωθούμε. Στη Μελβούρνη, μεταξύ FP3 και κατατακτηρίων δεν αλλάξαμε τίποτα στο στήσιμο”.


Ο Allison δεν έδωσε πιο σαφείς ενδείξεις για τα προβλήματα της W15 και το εάν αυτά επιδιορθώνονται με αλλαγές στο set-up ή χρειάζονται πιο δραστικές αναβαθμίσεις/προσαρμογές.

“Εάν έχουμε βρει μια σωστή αξιολόγηση για τους λόγους που η ανταγωνιστικότητά μας παλινδρομεί, τότε μπορούμε να δουλέψουμε σε έναν αγώνα πάνω σε ένα πρόγραμμα που να αφοσιώνεται προς την μετατόπιση της θερμοκρασίας και της θερμοκρασιακής ισορροπίας από τα μπροστά στα πίσω ελαστικά προς όφελός σου. Ύστερα, χρησιμοποιείς όλα τα συμβατικά μέσα για να στήσεις το πακέτο”, εξήγησε ο Allison.

“Αυτή η δουλειά μπορεί να γίνει και στο εργοστάσιο και τον προσομοιωτή και ούτω καθεξής. Εάν, όμως, βρεις πως ακόμα πρέπει να κάνεις περισσότερα, παρά το γεγονός πως έχεις εξαντλήσει όλους τους βαθμούς ελευθερίας που έχεις διαθέσιμους αναφορικά με το στήσιμο, τότε εκεί ξεκινούν τα δύσκολα”.

“Αυτό θα σημαίνει ότι υπάρχουν υποκείμενα χαρακτηριστικά, ας πούμε στον χάρτη αεροδυναμικής που έχεις κατασκευάσει ή τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης, που επιδεινώνουν το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό (τη θερμοκρασία στα ελαστικά)”.

“Για να το διορθώσεις εντελώς το συγκεκριμένο πρόβλημα, τότε θα πρέπει να αλλάξεις αυτά τα υποκείμενα χαρακτηριστικά. Αυτό μπορεί να είναι είτε γρήγορο ή να περιλαμβάνει περισσότερη δουλειά και να είναι λίγο πιο περίπλοκο”.





ΠΗΓΗ: f1fan.gr

0/ΑΦΗΣΤΕ ΣΧΟΛΙΟ/ΣΧΟΛΙΑ

Σχόλια

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ!