Σε έναν από τους πιο χαοτικούς αγώνες στο Interlagos, ο Max Verstappen έκανε εμφάνιση αντάξια πρωταθλητή και πήρε μια επάξια νίκη στη βροχή, η οποία τον φέρνει αποφασιστικά κοντά στον 4ο τίτλο της καριέρας του!
Πάμε να δούμε όσα έγιναν σήμερα, στο βρεγμένο και ανατρεπτικό Autodromo Jose Carlos Pace.
Η διαδικασία ξεκίνησε στις 17:30 Ώρα Ελλάδος, με τα μονοθέσια να αρχίζουν τον γύρο σχηματισμού τους σε ένα βρεγμένο Interlagos. Από τα συνολικά 20 μονοθέσια του grid, τα 18 πήραν εκκίνηση, με τη Williams να επιβεβαιώνει πως δεν θα προλάβει να επιδιορθώσει εγκαίρως το μονοθέσιο του οδηγού της, μετά και το ατύχημα που είχε στο Q3 (κατετάγη 7ος). Αντίστοιχα, ο Carlos Sainz εκκίνησε από το pit lane.
Τα απρόοπτα ξεκίνησαν ήδη από τον γύρο σχηματισμού, με τον Stroll να έχει τετακέ στα φρένα της Στροφής 4 και να πληγώνει την εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου του και κατόπιν να παγιδεύεται στην αμμοπαγίδα.
Αυτό, έφερε καθυστέρηση στην εκκίνηση του αγώνα, με τα μονοθέσια να συνεχίζουν σε ακόμα έναν γύρο σχηματισμού μέχρι να συλλεχθεί το μονοθέσιο της Aston Martin. Εν τέλει, επιλέχτηκε 10λεπτη καθυστέρηση της εκκίνησης, με τον Norris μάλιστα να εξετάζεται από τους αγωνοδίκες για εσφαλμένη εκκίνηση στον δεύτερο γύρο σχηματισμού υπό κίτρινες σημαίες.
Τελικά, ο επόμενος γύρος σχηματισμού ξεκίνησε στις 17:47 Ώρα Ελλάδος, με την εκκίνηση λίγο αργότερα να γίνεται αναίμακτα.
Ο Russell εκμεταλλεύτηκε την καλύτερη εκκίνησή του από τον Norris και πέρασε τον οδηγό της McLaren, ενώ 10ος είχε ανέβει ο Verstappen μετά τον πρώτο γύρο, δείχνοντας πολύ άνετος στο βρεγμένο.
Από τον 3ο γύρο, η βροχή άρχισε να δυναμώνει κατά τόπους σε σημεία της πίστας, χωρίς να προκαλέσει ωστόσο επιπλέον προβλήματα ή σκέψεις για μετάβαση στα πλήρως βρόχινα.
Ο Norris άρχισε σταδιακά να απειλεί τον Russell για την πρώτη θέση, με τους δυο τους να απομακρύνονται αργά και σταθερά από το υπόλοιπο grid.
Την ίδια στιγμή, η επάνοδος του Verstappen στις πρώτες θέσεις συνεχιζόταν αμείωτη, με τον Ολλανδό να περνά τους Gasly και Alonso και να φτάνει 8ος. Δε σταμάτησε εκεί, ωστόσο, καθώς μέχρι τον 12ο γύρο είχε ανέβει 6ος, περνώντας τους Piastri και Lawson. Ο πρωταθλητής έδειχνε να είναι ο ταχύτερος του grid στις συνθήκες αυτές…
Η συνέχεια του αγώνα είχε λιγότερη δράση, όμως από τον 25ο γύρο, η βροχή άρχισε να δυναμώνει. Ο Leclerc κλήθηκε για αλλαγή ελαστικών ανεβάζοντας έτσι τον Verstappen στην 5η θέση, ενώ Norris και Russell συνέχιζαν να βρίσκονται εντός δευτερολέπτου.
Στον 27ο γύρο ήρθε η έξοδος του Nico Hulkenberg στη Στροφή 1 να φέρει Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, κάτι που αρκετοί οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν για αλλαγή ελαστικών. Ο οδηγός της Haas κατάφερε τελικά να συνεχίσει, και η δράση συνέχισε πάνω στην ώρα που οι Russell και Norris έκαναν αλλαγή για φρέσκα ενδιάμεσα.
Η βροχή συνεχίστηκε έντονα, ενώ λίγο πριν βγει Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα για να μειώσει τον ρυθμό, ο Norris κατάφερε να περάσει τον Russell, έχοντας περισσότερη εμπιστοσύνη στα ελαστικά του.
Αυτό, έφερε προσωρινά τις δύο Alpine στο 1-3, με τον Verstappen ενδιάμεσά τους. Την ίδια στιγμή, ο Norris ήταν 4ος, μπροστά από τον Russell.
Και εκεί που η βροχή έδειχνε έτοιμη να ελαττώσει, ήρθε η κόκκινη σημαία να βάλει παύση στον αγώνα. Ήταν το ατύχημα του Franco Colapinto που έφερε τη σημαία στον αγώνα, με τον Αργεντίνο να χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην ανηφόρα της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού, αλλά να βγαίνει σώος, παρά τις εκτενείς ζημιές.
Η διαδικασία επανεκκίνησε μετά τις 19:00, με το Interlagos να έχει στεγνώσει λίγο σε σχέση με πριν από τη διακοπή. Οι πρώτοι τρεις διατήρησαν τη θέση τους και οι Norris και Russell ξεκίνησαν την προσπάθειά τους να βρεθούν πιο κοντά με τις θέσεις του βάθρου. Ο οδηγός της McLaren, ωστόσο, έχασε τα φρένα στην Στροφή 4 και έχασε τη θέση του από τον οδηγό της Mercedes.
Μπροστά, ο Ocon έχτισε διαφορά πάνω από τρία δευτερόλεπτα από τον Verstappen, ο οποίος ήξερε πως το σημαντικό ήταν να κρατήσει πίσω του τον Norris για το Πρωτάθλημα.
Και εκεί που φαινόταν πως ο αγώνας θα συνέχισε σταθερά, ήρθε ξανά αυτοκίνητο ασφαλείας να ανατρέψει τα πράγματα. Αυτή τη φορά ήταν ο Carlos Sainz από τη 13η θέση που είχε έξοδο και εγκατάλειψη, και ουσιαστικά εξουδετέρωσε τις διαφορές των 15 μονοθέσιων που απέμεναν!
Η επανεκκίνηση ήταν το ιδανικό σενάριο για τον Verstappen: Κατάφερε να περάσει στα φρένα τον Ocon και να ανέβει πρώτος, ενώ είδε τον Norris να πέφτει 7ος, χάνοντας τα φρένα στο ίδιο σημείο.
Η McLaren έδωσε αμέσως εντολή στους οδηγούς της να αλλάξουν θέσεις, με τον Norris να ανεβαίνει 6ος και να ξεκινά επίθεση στον Leclerc, ο οποίος μόλις είχε χάσει τη θέση του από τον Russell.
Όσο οι McLaren έμεναν κολλημένες στο 6-7, ο Verstappen πετούσε μπροστά, ανοίγοντας διαφορά ασφαλείας με συνεχείς ταχύτερους γύρους, δείχνοντας πως βρίσκεται καθ’ οδόν προς μια εντυπωσιακή νίκη, αντάξια πρωταθλητή.
Μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, τίποτα δεν άλλαξε, με τον Verstappen να ανεβαίνει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου και να παίρνει το μέγιστο των 26 βαθμών σήμερα. Στο βάθρο, με εντυπωσιακή εμφάνιση, πλαισίωσαν τον Ολλανδό οι δύο Alpine, σε μια τεράστια συγκομιδή και το πρώτο διπλό βάθρο για το Enstone από το 2013!
4ος ο Russell, μπροστά από τον Leclerc, με τους Norris, Piastri, Tsunoda, Lawson και Hamilton να ακολουθούν (ο Piastri έπεσε πίσω από τον Tsunoda λόγω ποινής).
Συνέχεια πλέον στη δράση για τη Formula 1 με το GP του Las Vegas, το τριήμερο 21-23 Νοεμβρίου!
ΠΗΓΗ: f1fan.gr
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια